måndag, mars 30

Prinsen

Igår när jag skulle gå ut och stänga deras lucka var det ett fruktansvärt liv från kråkor och skator som skrek och kraxade riktigt högt. Jag förstod att allt inte stod rätt till när jag fann hönshuset tomt. Så jag sprang runt bakom vårt hönshus och precis när jag rundade hörnet flög en stor hök iväg. Kvar låg resterna av vår kära tupp.
Vi spenderade resten av kvällen med att samla ihop flickorna som av ren skräck låg och tryckte på alla tänkbara ställen. Tre av dem hittade vi inklämda i en pall som låg inne i vedboden. Mikael rev ut nästa hela veden för att få ut dem. Så idag har de fått vara inne hela dagen och under bevakning fått gått ut en stund nu på kvällen.
Vi börjar kraftigt överväga att bygga en hönsgård, och bara släppa ut dem när vi är ute. Men det är så trist för de bara älskar att fritt ströva i trägården och det är det som är vitsen med hönsen, att de ska leva fritt.

1 kommentar:

  1. Nej, inte nu igen! Stackars lilla Prinsen, fick han sätta livet till när han räddade flickorna tro? Usch nu faller det en liten tår. Kram Merja

    SvaraRadera