tisdag, augusti 25

Ut i Skogen

Det är så många som frågat mig om Ljunghonung och när jag träffade min BiMentor Kjell så tyckte han nog att jag skulle prova iallafall. Ok, vi tog kontakt med en av våra markägare och undrade om han hade ljung i sin skog. Det ska tydligen vara mager mark för att ljungen ska trivas och det hade han inte, men det fanns en fin hed vid Tarmen där det varit en rejäl skogsbrand tidigare. Så vi ringde markägaren för Tarmen och fick tillåtelse mot en burk ljunghonung.
Den gula kupan, en ny skattlåda packades in i bilen och vi for iväg. Det har lite respekt med sig att sitta med ett helt bisamhälle i bilen på skumpiga grusvägar. Tänk om den välter.....
När vi kom ut blev vi iaktagna av en rejält stor älgtjur, skogens konung godkände oss och gick sen långsamt vidare. Så där står de nu mitt i den djupaste skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar