söndag, oktober 18

Mossbollar

Jag såg dem hos en vännina som gjorde mossbollar för några år sedan. Jag tycker att de är så fina att ha på trappen för de håller sig gröna länge och är ganska enkla att göra själv.Man behöver grovmaskigt hönsnät, en tång, mossa och några fröställningar, rönnbär eller murgröna till dekoration. Jag hade rönnbär och så hittade jag lite nypongrenar sen har vi en jätte stor murgröna längs väggen som fick offra några grenar.

Klipp till en fyrkant och fyll den med mossan utåt och vik/dra ihop till en skål. Man behöver fylla den med något jag tog en bit ved och löv, det finns det gott om. Dra ihop och slut till i botten. Vänd på den och buffa i hop den till en boll sen dekorera.Sen är det bara att lägga ut den i trägården på trappen, balkongen i en kruka är också snyggt. Fantasin har inga gränser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar