söndag, december 20

Kallt

Vi går och oroar oss så för hur hönsen har det temperaturen visar på -15 och vi har ingen värme i hönshuset. Det är visserligen isolerat och golvet täckt med flera cm tjockt spån. Åsbogänget klarar sig nog men hur går det för Fnattarna de ligger ju på golvet. Vi har varit ute flera gånger och känt på deras huvuden och magar om de har det tillräckligt varmt. Nu sist körde de ut oss nu fick det räcka med klämmandet. De behöver minsann sin skönhetssömn och föreslog att jag nog också behövde sova, länge. Ett år var det så kallt att vattnet frös inne då satte vi in en kupevärmare som blåste varmluft, de turades då om att föna sig i den varma luften. Kanske jag får offra min varma bil imorgon..

1 kommentar:

  1. Roligt att se en bild på silkesfiningarna :o)

    När det är som värst kallt här så brukar jag hänga upp en vanlig värmelampa ovanför sovpinnarna. Uppskattat :o)

    Och vattnet höll jag på att bli tokig på, frös hela tiden och fick byta både morgon, middag och kväll, men det finns hjälp... Förra vintern så köpte jag från Högberga (hogbergaab.se) värmeplattor som man petar in under vattenautomaten. Hur finurligt som helst, har inte behövt knacka is sedan dess :o)

    SvaraRadera