söndag, januari 24

Jakthundar

Vad är det med jägare och deras hundar, ingen pli på dem och de ska naturligtvis få springa helt fritt. Vi har nu haft ett besök av en jakthund som jagat runt och tuggat på hönsen. Det har tagit oss en timme att leta reda på alla fullkomligt skräckslagna höns. Ingen död men lill-fnattan haltar rejält. För de som for mest illa var Hattifnattarna som inte riktigt kan skydda sig lika bra som Åsbotjejerna som dock kan flyga en bit. Jag blir så arg!!! Ska också skaffa en hund, en riktigt grinig rottweiler får det bli...

2 kommentarer:

  1. Nä usch vad tråkigt!! Jag hade också besök här av en förlupen jakthund i våras. Min faverollehöna Agda strök med då, tyvärr.
    Annars har jag sms-kontakt med jaktledaren i området, han smsar när de har hundarna ute, så jag kan ha hönsen inne. Det känns schysst.

    SvaraRadera
  2. Det är förmodligen en ypperlig idé, är bara för arg att ta kontakt med någon jägare just nu. Men jag sansar mig snart, tror jag.

    SvaraRadera