söndag, januari 10

Julklapp

Jag önskar mig alltid saker som jag verkligen behöver, ibland är det lite konstiga saker som cementblandare och sånt så i år önskade jag mig ett oljefat. Lyckan var total när min man på julafton visar in mig i verkstaden och detta fin blåa oljefat stod där. I en artikel på http://keramik.ifokus.se/ Står det om rökbränning, det måste man ju prova men det jag saknade var ett oljefat. Det låter så spännande och man kan ju göra det samtidigt som man bränner Raku.
"Rökbränning med salt och koppar
Om du har ett oljefat, och ved eller sågspån eller tidningspapper att elda med, då kan du göra en rökbränning med din keramik. Sätter du till koppar och kanske kobolt i någon form, och dessutom salt, då kan du åstadkomma en sorts lågsaltbränning."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar