tisdag, januari 19

Lång vinter

Det var längesedan jag hade något höns inlägg men jag spenderade lite tid med dem i helgen och man märker att de har riktigt tråkigt i hönshuset till den grad att man toklägger ägg, en silkes Gunilla la sig för att ruva. Ingen ordning de bara längtar ut och få sprätta efter grönt gräs. Så jag tog fram räsfan och räfsade fram lite grönt under snön. Vilket uppskattdes de gick ut för att äta gräs direkt, ja alla utom silkeshönsen förstås och Ulla som inte kan gå i snö utan hon flyger fram istället. För när man läser andra hönsbloggar undrar jag ibland om det är något fel på mina pullor för där ges det kål, äpplen, sallad och apelsiner!!! Men se det duger inte alls, gröt fungerar, pasta, majs och ris sen kan jag behålla resten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar