tisdag, februari 9

Bilen

För mig är bilen ett hjälpmedel att ta sig från A till B, den ska bara rulla. Man tankar och tvättar den ibland men jag lägger inte så mycket tid på bilen vill heller inte lägga så mycket pengar heller helst inga alls. Allt är så bra tills den går sönder då blir man plötsligt väldigt medveten om beroendet och kostnaden framförallt om man inte kan laga den själv. Men det finns ytterligare en aspekt som gått mig förbi och det är statusen. Du borde köpa en ny bil någon gång och inte köra runt i det där gamla skräpet (Pappa). Och man börjar själv drömma om en ny glansig sport bil, kanske en cab som man susar omkring i på skogsvägar. När man sen betalat för reperationerna och man har sin lilla bil igen går de där drömmarna snabbt över och man är ändå ganska nöjd.
Jag är helt enkelt för (dum) snål att köpa mig en ny bil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar