söndag, februari 14

St Valentin

Enligt en av de olika sägnen var Sankt Valentin en kristen man som levde i Rom på 200-talet och fick lida martyrdöden efter att ha trotsat kejsar Claudius II förbud att viga unga par. Innan han avrättades lyckades han smuggla ut ett kort till fångvaktarens dotter som han var mycket förälskad i. Så här hemma har det gått i kärlekens tecken, imorse fick jag en berlock till mitt armband. Det var en liten höna hur söt som helst. Sen har naturligvis hönsen fått en Valentin måltid, bröd, spagetti, solrosfrön, sallad och ett kakhjärta. Jag blev omåttligt populär.

1 kommentar:

  1. Hej igen! Hoppas resan hem gick bra :o)

    Jag kollade i mina anteckningar och Kopparmaran-hönorna Malin och Minna (som de hette hos mig) är kläckta den 28 april -09. Så ni vet när ni ska fira deras födelsedag ;o)

    Hoppas ni kommer trivas ihop :o)
    Och tack igen för "Krukmakaren" :o)

    SvaraRadera