lördag, augusti 14

Torsdagskväll

Jag är ingen fantast av "Sailet" (En årlig tillställning i Karlskrona med öltält, tivoli,en del båtar och fartyg och oljeosande langos i långa banor) men i Torsdags läste vi i tidningen att bandet Royal Republik skulle spela i restaurantområdet på kvällen. Coolt. För ett par månader sen visade Iris mig en video på youtube med Royal och låten TommyGun, en mycket bra låt och kul video. Jag tog förgivet att det var något utlänskt band så när jag läste i tidningen att bandet var svenskt och sångaren var från Karlskrona blev jag lite paff, men jag vet ju att vi har fantastiskt många och bra artister här i vårt avlånga land. Iris är ju i Mullsjö på keramikutbildning så jag och min vän Fredrik (också musikglad) gick såg denna spelning.
Var det bra då? Jajjemänn de rockade fett. Ett väldigt bra liveband med potential att bli ännu bättre. Adam Grahn som sångaren heter får nog träna lite på mellansnacket, annars ett väldigt tight och välspelande band. Sämre avslut på en Torsdagskväll kan man ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar