torsdag, september 2

Tonåringar

Nu är de verkligen som vilka tonåringar dom helst, d.v.s att inte göra som de vuxna gör utan helst helt tvärtom om det går.Som dessa unga damerna som inte vill sova tillsammans med de andra hönsen utan har flyttat ut i gången och sitter på kabelpinnen.Sen har vi de här fyra som ligger på en hatthylla som vi har innanför dörren och de blir bara fler och fler varje kväll. Jag tror inte det finns något att göra åt det utan försöker se det som en fas i livet, det blir bara lite svårare att räkna in dem på kvällen, men det är ju typ mitt problem ba.

2 kommentarer:

  1. Våra halvstora kycklingar är precis likadana...de sitter helst på hyllan som vi har i hönshuset för redena. Och helst skall alla sitta på översta hyllan. Det blir tråååååångt med 21 kycklingar på hyllan kan jag lova ;)

    SvaraRadera
  2. Åh vad härliga de är! Jag hade önskat mig fler kycklingar/tonåringar i år men det blev bara 3, varav den ena förolyckades tragiskt. De är dessutom kläckta alldeles för sent på sommaren, men de tycks vara sina mammors lycka i alla fall.
    /Anna

    SvaraRadera