onsdag, oktober 27

Redovisning

Jag går denna hösttermin på en distanskurs i keramik i Mullsjö och vi får då hemuppgifter mellan gångerna och denna vecka har vi redovisning. Vi skulle presentera en treserie alltså tre saker som hänger ihop med varandra antingen i form eller dekorations mässigt samt en motivering. Totalt ska vi göra tre treserier så jag tänkte dela med mig av min första serie till er, så detta har jag lämnat in.

Jag började tänka tema och fastnade i matträsket, jag är ju mer en brukstillverkare och har lite svårt att släppa det så. Då kom ideén på att presentera olika behållare för mat så min första serie handlar om "Fast food in slow materia". Normalt slänger vi dessa förpackningar efter en gångs användning, men om de görs i annat material t.ex Keramik blir man kanske lite mer varsam. Jag har valt att inte dekorera dem för normalt är de så fulla av text och färg att vi till och med hjälper dem att sprida reklam för dessa kedjor även med vårt skräp. Jag tycker därför de passar bättre "nakna". Naturligtvis har vi hela miljöaspekten också med att vår konsumtion är ohållbar i längden. De är tillverkade i porslinslera med original förpackningarna som mall och de fick en transparant glasyr på insidan. Kan ni se vilka kedjor eller maträtter man får dem i?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar