tisdag, oktober 19

Träningsvärk

Jag var på ett Skivstångsgympa + kondition pass i måndags, idag har jag sån värk i både benen och rumpa. Värst är det när man ska sätta sig på toan, det är liksom svårt att komma ner på sitsen för det stramar så i benen.
Men det var minsann inte så enkelt förr i tiden heller om man ville hålla sig i trim. Det fanns så många konstiga maskiner och det finns det i och för sig fortfarande, men den stora skillnaden är nog klädseln. För vem skulle idag gå och träna i kostym och slips eller långkjol. Nu vill vi helst ha så lite som möjlig på oss för att visa upp musklerna vi fått.
Jag får trösta mig med att det blir värre i morgon, dag två brukar vara värre innan det blir bättre och vara glad för att jag har muskler att få ont i och träna vidare helt enkelt.

1 kommentar: