tisdag, mars 8

Internationella kvinnodagen

I dag är det den 8 mars och den internationella kvinnodagen. Och tänk vad olika det har varit under åren och då tänker jag främst på mitt eget engagemang. När jag var i 25 års åldern hade jag en vännina som stehårt arbetade för kvinnorsrätt där även jag blev väldigt engagerad. Vi var även aktiva inom kvinnojouren. Sen har flytt och jobb tagit över och jag har varit ganska passiv i dessa frågor senare år. Men nu, nu känner jag  ett engagemang igen och då tänker jag främst på dessa flickor som inte får gå i skolan i Afganistan, kvinnlig omskärelse, barn prostitution och  de systematiska våldtäkterna i flyktinglägren. Så idag ska jag stödja Zonta Internationals projekt att Reducera följderna av förlossningsfistlar i Liberia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar