måndag, juni 29

dåligt samvete

Nu var jag lite gnällig för någon vecka sedan och beklagade mig för att hönsen inte lägger några ägg. Jag får ta tillbaka det och be om ursäkt, för nu hittar jag ägg i flera korgar. Förlåt att jag tvivlade flickor.
Nu har Sadamm släppt sina kycklingar och i brist på mamma är det nästan alltid så att stackars Håkan blir någon typ av plastmamma, han är dock inte så glad över att bli kyckling mamma, för de hänger med honom och försöker vara så nära honom som man törs och skulle man våga nudda honom är man modigast. Det är någon skräck blandad förtjusning som gör att Håkan är oemotståndlig att utmana. Han lessnar ibland och försöker veva till dem med tassen, men tre sekunder senare är de tillbaka. Den här sommaren blir jobbig för Håkan. Han ska igenom 22 kycklingar... Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar