måndag, juli 6

Regn

I morse knackade det på dörren och där stod alla hönsen och undrade om jag hade några gummistövlar att låna ut, för nu får det räcka med våta fötter. En del har ju fjädrar på fötterna och hinner aldrig torka riktigt mellan skurarna. Nu hade jag inte så det räckte åt alla men jag fick lova att om det skulle fortsätta regna på det här sättet fick jag faktiskt ordna gummistövlar åt alla det var allt min plikt som hönsmor. Jag ber i kvällsbönen om strålande sol resten av sommaren. För var får man tag i gummistövlar till höns.

Ett utflyktsmål för helgen blir till Huseby bruk strax söder om Växjö har på Sön 12 juli Smådjursutställning. "Vår populära återkommande utställning av smådjur i Snickeriet". Även försäljning av djur. Kl 10 – 14. Arr: Fjäderfäföreningen
http://www.husebybruk.se/evenemang.htm
Detta kan ju bara inte missa kanske kan man hitta någon kul höna att liva upp hönshuset med.

1 kommentar:

  1. Jag fick tips om var man kan hitta fjäderstövlar. Hade samma problem med Everest.
    --> http://koolaviola.blogspot.com/2009/04/tupp-sko-affarer-finns-pa-riktigt-jo.html

    Och vad kul att du ska till Huseby, då kanske vi ses där fastän vi inte vet om det ;o)

    SvaraRadera