tisdag, juni 16

Fat

Jag har på senaste tiden haft riktig lust att vara i min verkstad. Just nu tillverkas fat i porslinslera. Tänkte ha dem vita med några kul dekaler. Den här tänkte jag skulle passa för ägghalvor med majonäs och dill, Kan ni också se det!



Jag har alltid varit en såndär drejare jag drejar allt även skulpturer, men har sakta börjat med kavling och tumning. Så dessa fat har jag bara kavlat till. Visst de är lite ojämna men det är ju såå "charmigt". Som ni förstår har jag lite svårt med det ojämna men vi får se när de är färdig brända, återkommer!

1 kommentar:

  1. Hej
    Jag har bara torkat leran lite och sedan knådat, eftersom den som jag grävde upp var helt fri från organiskt material.

    Annars måste man slamma, sikta, torka och knåda. Väldigt mycket jobb.

    Det går inte att komma ifrån att det är en speciell känsla att dreja med egen uppgrävd lera. Lycka till!

    SvaraRadera