lördag, juni 20

Små gåvor

Man vill gärna ha något litet med sig när man t.ex är bjuden på middag och det kan vara ganska svårt att välja vad man ska ha så det brukar bli det vanliga blommor, choklad, vin som i längden blir ganska tråkigt. Jag snubblade över detta tips när jag var ute och slösurfade.
Man tar en burk med ett tätslutande lock lägger i de torra varorna som ingår i en kladdkaka, brownies eller vanlig sockerkaka. Försök att varva ingredienserna så det blir lager i burken. Här har jag en kladdkaka med mjöl och bakpulver i botten sen kakao, socker och överst har jag hackat nötter och choklad. Man skriver en liten lapp där man beskriver hur mycket "våta varor" ägg och smör som ska läggas till och ugnstemeratur.
Man ger bort en kakmix helt enkelt, och man kan fynda så fina gamla glasburkar på loppisar som på sommaren finns i varje by. Smart va!

1 kommentar:

  1. Klurigt! Det tipset ska jag komma ihåg, tack :o)
    *skriver upp*

    SvaraRadera