tisdag, juni 23

Lurad

Jag behöver få klaga av mig lite för jag får inga ägg, det finns en trevlig liten korg i varje vrå i vedboden sen finns det nio fina reden i hönshuset. Men inte ett ägg. jag försöker smyga efter dem men det genomskådas omedelbart har även försökt prata med hönsen.
Mia bara tittade på mig och det var uppenbart att hon inte tänkte avslöja något hemligt rede. Jag är övertygad att de har några hemliga koder och blinkningar. Det har gått så långt att jag KÖPT ägg i affären. Det tog emot vill jag lova tror de var ekologiska, frigående, fairtrade, organiska och svanen märkta. Jag gör verkligen allt de får spagetti och jag kokar gröt, bulgur och ris. Pysslar med hönshus gör hönstak och ser till att de har allt de behöver. Vad gör jag för fel....

2 kommentarer:

  1. Eller så gömmer de äggen någonstans, så till hösten eller så kommer du hitta en hög med hundratals ägg bakom en buske i skogen ;o)

    SvaraRadera
  2. Själv har vi 10 hönor varav 2 värpande. Det blir i snitt 7 myrägg i veckan. Ojoj vilken skörd. Dina höns är säkert inte äggförstoppade som våra, utan de är nog ena riktiga äggömmare som koolaviola föreslår. Såna mysiga reden de ser ut att ha förresten, otacksamt av dem att värpa någon annanstans

    SvaraRadera