onsdag, augusti 5

Olidlig väntan

Har nu under veckor sakta fått i hop till en full skröjugn. När jag fick plocka ut sakerna var allt helt och det hade brännts precis som det skulle. Jag har en gammal automatik eller rattar som det egentligen är så det är ett evigt passande med temperaturen och effekten. Men också lärorikt man vet ungefär vad som händer under en bränning. Jag gillar min gamla Ruben Lind ugn.

Sen tog det nog nästan en hel dag att bara glasera allt, jag labborerade lite med att blanda in färgkroppar i limegrönt, gult och blått. Man vet aldrig hur det ser ut innan. Det är så spännande att jag får sömnproblem och när jag väl somnat drömmer jag om spruckna skålar och glasyr som inte smält ut riktigt. Satt igång en glasyr ung i morse vid sju tiden och klockan tre var den klar.Halv åtta i kväll var jag ute för att stänga för hönsen och naturligtvis nere för att kolla temperaturen 950 grader och det glöder fortfarande i ugnen. Jag återkommer med en bild så fort jag öppnat ugnen. Hur kommer sakerna att se ut......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar