måndag, augusti 23

Blåsor

Man vill ju vara en god höns mor, så när jag läste hos Fru Purjo att hon tog in nässlor för att torka måste jag naturligtvis också ta in nässlor. Så nu i kväll gav jag mig ut med min Felco i högsta hugg. Vi har några rejäla nässelbestånd de är nästan 2 meter höga, jag kastade mig in i snåret och högg ner nässlorna och fick ihop ett stort knippe. Men j-vlar vad jag brände mig. Nu 2 timmar senare svider det fortfarande, hoppas verkligen hönsen kommer att uppskatta nässlorna annars vete gudarna. Kameran ger inte rättvisa åt min smärta men ni kanske kan se någon blåsa och tycka lite synd om mig.

2 kommentarer:

  1. *tycker JÄTTESYND om*

    Tänkte göra detsamma för mina hönor, men nu vet jag inte riktigt längre...

    *blev tveksam*

    SvaraRadera
  2. Jag hade klätt på mig ordentligt....trodde jag...men de brände till och med igenom jeansen! Så vi får verkligen hoppas att hönorna gillar torkade nässlor ;-)

    SvaraRadera