måndag, januari 3

Drejat

Året började inte så flärdfullt för mig, för idag har jag riktigt grisat ner mig med lera. Jag har äntligen gjort ett handfat till vårt badrum. Det har funnits ett visst motstånd ni vet när man är ute på lite hal is och ska göra något man aldrig gjort förut, och förväntningar man har på sig själv att man måste lyckas är enorma.
Jag har laddat för det här i flera veckor, så med 12 kg på skivan körde jag igång. Det var tungt med centreringen men det blev nog ett handfat ändå.

2 kommentarer:

  1. Vilken grej att kunna göra sitt eget handfat. Häftigt :-)

    Känner igen din känsla inför att dra igång ett projekt som man inte har hundra koll på och som man samtidigt ställer höga krav på. Att lyckas med ett sådant projekt, stort som litet, får en verkligen att växa...

    SvaraRadera
  2. ser fiiiiiiiiiiiiiin ut!
    det kommer nog bli en svettig tid i ugnen för både fatet och dig.
    blir spännande att se den glaserad och ännu mer att se den installerad
    c

    SvaraRadera